L300 relanserasL300 relanseras2010-10-11 15:45:00

Den alltid lika aktuella serien L300 relanseras.

Din huds recept är grunden i nya effektiva L300-serien.

I höst relanseras den populära hudvårdsserien L300 med förbättringar både utvändigt och invändigt. Med ny design ska serien tydligare kommunicera sina milda och välgörande egenskaper. De nya, unika formuleringarna vårdar huden och gör den fräsch och vacker genom att använda sig av ingredienser skapade naturligt i huden. Produkterna hjälper till att återställa hudens fuktbalans och ger ett vårdande skydd mot de dagliga stressfaktorer som huden utsätts för i vårt omväxlande nordiska klimat.

L300 använder hudens eget recept för att hjälpa den att behålla sin rätta fuktbalans, något som är essentiellt då huden utsätts för mycket som kan skapa obalans, så som värme, kyla, torr luft och sol. Nu när vi går mot kallare tider så är det extra viktigt att återfukta huden i ansiktet med vårdande produkter utan parabener eller mineraloljor. Välj därför L300 så gör du ett enkelt men smart val för din egen naturliga skönhets skull.

Succén: L300 Intensive Moisturizing Face Cream
Storsäljaren Intensive Moisturizing Face Cream kommer i en uppdaterad skrud och med ännu bättre innehåll. Den omtyckta dagkrämen är en intensivt fuktgivande ansiktskräm för torr hud baserad på hudens egna fuktbevarande ämnen, så som karbamid och mjölksyra samt antioxidanten vitamin E. Komplettera din dagliga ansiktsvård med nattkrämen Nourishing & Restructuring Night Cream och ögonkrämen Hydrating & Soothing Eye Cream ur samma serie.

Kort om L300
L300-serien är en svensk skönhetsmetod baserad på en unik kombination av ämnen som man finner naturligt i huden. Namnet L300 kommer från ursprungsprojektet som hette ”Läkemedelsprojekt 300”. L300 lanserades 1980 av Pharmacia som den ”Medicinska upptäckten som blev en skönhetskräm”. I L300-serien finns produkter för både rengöring och hudvård med olika alternativ beroende på hudtyp. Se bifogat produktblad för mer information om alla produkter i L300s sortiment.

Det uppdaterade sortimentet finns tillgängligt på apotek från och med september 2010. _________________________________________________________________________
För ytterligare information kontakta:
Maria Holmlund, Marketing Manager Weight & Skin Care, Cederroth, tel: 08-590 963 65, e-post: maria.holmlund@cederroth.com
Charlotte Wennström, Star Public Relations, tel: 08-545 298 75, e-post: charlotte.wennstrom@starpr.se