Årets stora duschlanseringÅrets stora duschlansering2011-09-14 15:54:00

Nya Family Fresh är nordisk, mild och naturlig – ett rent nöje för hela familjen

Nu är det dags för folkkära Family Fresh att uppdateras med en ny design, bättre formulering och härliga dofter, samtidigt som det rena och friska från den nordiska naturen har tagits tillvara på. Duschtvålarna är berikade med varsin unik ingrediens som alla har olika egenskaper för både hud och humör. Med varianter som till exempel Spring Rain, Aloe Care, Clear Energy, Nordic Cotton och Kids, tror vi att alla kan hitta sin favorit i Family Fresh-familjen!

Varje produkt ur Family Fresh-sortimentet har skapats utifrån färger och dofter som vi finner i vår omgivning. Inspirationen har hämtats från den unika naturen runt omkring oss, från midnattssol i norr till saltstänk i väst, från blomstrande ängar till doftande barrskog. Family Fresh är inte bara inspirerad av miljön utan bryr sig också väldigt mycket om den. Produkterna produceras därför lokalt i hjärtat av Sverige.

Ny formulering med nordiska ingredienser
Nya Family Fresh har en rikare formula och konsistens som gör att den löddrar mer samtidigt som den är mer koncentrerad. Produkterna är milda och skonsamma mot huden. Råvarorna har ett naturligt ursprung med återfuktande egenskaper och med ett PH-värde anpassat efter huden. Förpackningen har både blivit bättre och smartare med ett tåligt lock och greppvänlig flaska.

För hela familjen
Den generösa förpackningen räcker länge och väl, även när den delas på hela familjen. Men visst vill man ha en som passar just en själv? Se därför till att välja ut den i Family Fresh-familjen som passar dig bäst. Läs mer i bifogat produktblad.

Family Fresh finns tillgänglig i dagligvaruhandeln, cirkapris är 20 kr.

Charlotte Wennström, Star PR Group, tel: 08-545 29 875, e-post: charlotte.wennstrom@starprgroup.com

För ytterligare information kontakta
Sara Björklund, Cederroth AB, tel: 08-590 963 00, e-post: sara.bjorklund@cederroth.com