NYHET! Grumme Tvätt PlusNYHET! Grumme Tvätt Plus2011-11-29 11:44:00

Nya Grumme Tvätt Plus – tvättmedel med det lilla extra!

Grumme Tvätt Plus är ett kulörtvättmedel som också kan användas till lättare smutsad vittvätt. De innehåller speciellt utvalda, naturliga extrakter och erbjuder dessutom en variation av härliga dofter.

Grumme Tvätt Plus Lindblomma:
Lämnar din tvätt mjuk och med en mild doft av lindblomma. Innehåller lindblomsextrakt. Lindblomma är traditionellt använt som läkeväxt för sina lindrande och lenande egenskaper på huden.

Grumme Tvätt Plus Bomullsfröolja:
Lämnar din tvätt extra mjuk och med en mild doft av "nytvättat". Innehåller bomullsfröolja som har extra mjukgörande egenskaper.

Grumme Tvätt Plus Lavendel:
Lämnar din tvätt mjuk och med en skön doft av lavendel. Innehåller lavendelextrakt. Lavendel används ofta inom aromterapi för sina lugnande egenskaper.

Effektivare

Liksom de övriga produkterna i Grummes nya tvättserie så tvättar Tvätt Plus ännu bättre - d.v.s. ännu renare -  med 20 % lägre dosering! Att sänka mängden tvättmedel som behövs för varje tvätt är en stor vinst för vår miljö. Grumme Tvätt Plus innehåller dessutom ännu effektivare enzymer som på ett naturligt sätt bekämpar fläckar.

Bättre förpackning

Grumme Tvätt Plus har en ny, förbättrad förpackning. Påsen med skruvkork och litet handtag är framtagen för att ta bort behovet av plastflaskor och göra det lättare att hälla ur förpackningen. Påsen blir nu huvudförpackning. Att en förpackning nu kan ersätta två är också en stor vinst för miljön. Vi tar alltså helt och hållet bort plastflaskorna till våra tvättmedel. Detta bidrar bl.a. till effektivare transporter, minskade utsläpp och mindre avfall.

Ännu skonsammare för miljön

Grumme har alltid varit miljövänlig. Nu tar vi nästa steg och gör våra produkter ännu skonsammare för miljön. Vi har lyckats sänka vår miljöbelastning, som ändå var ganska liten. Vi har bl.a. minskat vår klimatpåverkan och förbrukning av fossila ämnen.

Svanenmärkt

Grumme Tvätt Plus är Svanenmärkt – en tuff miljömärkning och nordens officiella miljömärke med  höga effektkrav. Svanen har alltså både miljökrav och effektkrav vilket innebär att det inte bara är vi som talar för vår effektivitet och miljösträvan! Nya Grumme Tvätt Plus är fritt från konserveringsmedel, har bara tensider som är biologiskt nedbrytbara och har råvaror valda med omsorg om vår natur.

Om Grumme

Grumme grundades i Stockholm 1882 och ägs idag av Cederroth AB. Grumme var en av de första tillverkarna som miljömärkte sina produkter och har konsekvent drivit en miljöpolicy som innefattar ett miljöansvar för produkternas hela tillverkningsprocess och livscykel. Tillverkningen av Grumme sker i vår egen produktionsanläggning i Falun.

För ytterligare information, kontakta

Monica Falk, varumärkesansvarig Grumme, monica.falk@cederroth.com, tel: 08-590 963 91.