Sana Mild IntimtvättSana Mild Intimtvätt2011-06-27 10:06:00

Pressmeddelande Maj 2011

Sana Mild Intimtvätt – tar hand om hela din kropp

Är du en av många som fått lära sig att man endast ska tvätta sig med vatten i underlivet – men vill ändå kunna känna dig fräsch från topp till tå? Nu kan du tänka om vad gäller din
intimhygien. Nyheten Sana Mild Intimtvätt är en hudvårdsserie för dig som månar om din
intimhygien men vill ha en produkt som även kan användas över hela kroppen för en fräsch och behaglig känsla hela dagen.

Vanlig tvål är normalt för starkt parfymerad för underlivet och kan göra huden irriterad och sänka hudens eget försvar. Sana Mild Intimtvätt är en helt ny serie kroppstvål speciellt anpassade för intimhygien och känslig hud. Använder du Sana när du duschar får du både rengöring för kroppen och underlivet men med ett lågt pH-värde som ligger nära hudens naturliga. De milda ingredienserna med mjölksyra hjälper till att upprätthålla hudens naturliga skydd och förebygger intimrelaterade problem och obehaglig lukt.

- Tighta jeans, polyestertrosor och rakning är några av de saker underlivet får utstå. Väljer du Sana får du en produkt som är snäll mot både din kropp och ditt underliv och som du kan
använda varje dag, säger Ulrika Palmquist, produktchef för Sana i Sverige.

Sana Mild Intimtvätt
Sana Mild Intimtvätt är en mild och återfuktande duschtvål. Den har ett pH-värde på 5.5 och innehåller mjölksyra som är viktigt för att upprätthålla den naturliga pH-balansen i underlivet. Sana Mild Intimtvätt är mycket svagt parfymerad för en ren och fräsch känsla. Dermatologiskt testad och fri från parabener.

Cirkapris 50 kr/400 ml.

Sana Mild Intimtvätt med tranbär och silkesextrakt
Sana Mild Intimtvätt med tranbär och silkesextrakt har en mild och god doft och ger en frisk och behaglig känsla. Tranbärsextrakt kan bidra till att göra miljön ogynnsam för oönskade bakterier medan silkesextrakt har extra mjukgörande och återfuktande egenskaper. Tvålen har ett pH-värde på 5.5 som är det samma som kroppens naturliga pH-värde. Dermatologiskt testad och fri från parabener.

Cirkapris 35 kr/220 ml.

Sana Mild intimservetter med tranbär och silkesextrakt, 10 pack
Sana Mild intimservetter innehåller tranbär och silkesextrakt och är svagt parfymerade. Lätta att ha med sig under dagen då du inte har möjlighet att tvätta dig. Cirkapris 23 kr/10st. Sana Mild Intimtvätt finns att köpa i dagligvaruhandeln och på apotek från och med maj 2011.

För mer information besök gärna www.sana.nu.

Charlotte Wennström, Star PR, tel: 08-545 29 875, e-post: charlotte.wennstrom@starpr.se