Allévo mellanmålAllévo mellanmål2012-09-27 10:20:00

Allévo lanserar nytt sunt mellanmål för alla tillfällen

I höst utökar Allévo sitt sortiment med Allévo Mellanmål, en nyttig och naturlig frukt- och nötbar utan tillsatt socker. Det goda innehållet av nötter och frukt mättar bra och dess praktiska förpackning gör den enkel att ta med i väskan, till jobbet eller på utflykten.

Enligt Livsmedelsverket rekommendationer bör alla människor äta fem-sex regelbundna mål om dagen, varav tre huvudmål och två-tre mellanmål*. Genom att äta regelbundet håller kroppen energin uppe och blodsockret hålls på en jämn nivå. Det gör i sin tur att kroppen orkar mer, att hjärnan kan behålla koncentrationen och fettförbränningen ligger på en jämn nivå.

För att underlätta för konsumenterna att äta regelbundet lanserar Allévo nya Allévo Mellanmål. Allévo Mellanmål är en serie med tre nyttigt och mättande frukt- och nöt barer, fyllda med smakrika torkade frukter och bär samt nötter/havre. Alla barer innehåller 100% naturliga ingredienser, inget tillsatt socker och har ett energiinnehåll på 140-160 kcal.

Allévo Mellanmål lanseras i följande smaker:

Strawberry & Hazelnut – en söt, mjuk bar med smak av solmogna jordgubbar och krispiga hasselnötter.
Blueberry, Raspberry & Almond – en söt och syrlig mjuk bar med smak av hallon, blåbär och sötmandel
Apple, Blueberry & Wholegrain – en mjuk bar med smak av äpple och blåbar samt havregryn för ett härligt tuggmotstånd.

Breddar sortimentet

Allévos sortiment består huvudsakligen av kost- och måltidsersättningsprodukter, pulversoppor, smoothies och -shakes, bars samt ready-to-drink drycker. Nu utvecklar Allévo sortimentet med näringsrika, nyttiga mellanmål.

78% av våra konsumenter uppger att de vill ha ett mellanmål som är praktiskt och bekvämt att ta med och 76% vill ha mellanmål som är mättande, något konsumenten anser är svårt att finna idag. Kombinationen av frukt och nötter/havre i Allévo Mellanmål gör att barerna ger både energi, en bra mättnadskänsla samtidigt som de smakar väldigt gott och är enkla att ha med sig när man är på språng, säger Susanne Stross, Nordic Brand Manager Allévo, Cedderroth AB.

Allévo Mellanmål kommer finnas till försäljning från september, 2012, på Pressbyrån och 7-Eleven, Medstop/Doc Morris/Apoteksgruppen/Kronans droghandel, hälsofackhandeln samt PrisExtra och Hemköp. Cirkapris 11,90-14,00 kr/st.

*http://www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/Svenska-narings-rekommendationer/Riktlinjer-for-maltidsordning/