Bio-Oil 125mlBio-Oil 125ml2013-10-04 15:25:00

En multifunktionell kroppsolja - Nu med fler ml.

Bio-Oil® är hudvårdsprodukten som tagit hela världen med storm. Nu lanseras Bio-Oil® i en större förpackning som rymmer hela 125 ml. Med mer än dubbelt så mycket innehåll kan du utöka användningsområdena och upptäcka nya möjligheter som den populära multifunktionella oljan erbjuder.

Bio-Oil® är speciellt framtagen för att minska uppkomsten av ärr, bristningar och ojämn hudton. Oljan har en lätt konsistens som snabbt går in i huden och kan användas på både kropp och i ansiktet. Multifunktionen och den större förpackningen gör det möjligt att använda Bio-Oil® varje dag, utan att behöva snåla. Passar även till känslig hud.

PurCellin Oil™

Bio-Oil Innehåller den banbrytande ingrediensen PurCellin Oil™ som gör formuleringen lättflytande och möjliggör riktat upptag i huden. Oljan absorberas snabbt av huden utan att kladda samtidigt som den hjälper nyckelingredienser som A- och E- vitamin och naturliga växtoljor av ringblomma, lavendel, rosmarin och kamomill att verka optimalt.

Bio-Oil® 125 ml säljs på utvalda apotek, Åhléns, Kicks och hälsofackhandeln och kostar 199 kr.

För mer information om Bio-Oil se Varumärken på denna sida eller se Bio-Oils hemsida.

Charlotte Wennström, Story Relations, tel: 073-774 21 11, e-post: charlotte.wennstrom@storyrelations.com

För ytterligare information kontakta:
Ulrika Häggblom, Cederroth AB tel. 08-590 963 10, e-post: ulrika.haggblom@cederroth.com