Nyhet HTH Shower Oil och LotionNyhet HTH Shower Oil och Lotion2013-05-07 08:04:00

Nu återfuktar HTH redan i duschen!

Nu lanserar populära HTH väldoftande duscholjor. Nya HTH Shower oils är en serie vårdande och effektivt återfuktande duscholjor som ger en mild och lätt löddrande rengöring. Formuleringarna baseras på noga utvalda och mjukgörande oljor samt extrakt från jättenattljusblomma och bomullsfrö.

Sommaren står för dörren och hela kroppen längtar efter en rejäl fuktboost. HTH Shower oils har sammetslena formuleringar som bygger på vårdande vitaminer och skyddande ingredienser. Duscholjorna bevarar hudens naturliga fukt- och fettbalans och gör den mjuk och silkeslen efter både dusch och bad.

HTH Shower oils kommer i två varianter, Vitamin B5 & Evening Primrose och Vitamin E & Soft Cotton, med tillhörande lotions. Produkterna är fria från parabener och mineraloljor. Precis som nuvarande HTH-sortiment innehåller alla nyheter hudens naturliga fuktbindare karbamid och betain.

Nyhet: HTH Shower oil Vitamin B5 & Evening Primrose

HTH Shower oil med provitamin B5 och extrakt från jättenattljusblomma är en mjukt löddrande och milt rengörande duscholja som återfuktar den torra huden. Vitamin B5 skyddar och lugnar känslig hud. Milt parfymerad med en mjuk, elegant doft med inslag av apelsinblommor som vilar på en bas av bland annat vit mysk. Pris: 55 kr/250 ml.

Nyhet: HTH Shower oil Vitamin E & Soft Cotton

HTH Shower oil med antioxidanten vitamin E och extrakt från mjukgörande bomullsfrö är en lätt löddrande och milt rengörande duscholja. Med skyddande och vårdande egenskaper är den extra bra för torr och känslig hud. Milt fräscht parfymerad med inslag av mjuka toner av vita blommor och varmt trä. Pris: 55 kr/250 ml.

Nyhet: HTH Body Lotion Vitamin E & Soft Cotton

Skönt fuktgivande och extra bra för torr och känslig hud. Lotionen absorberas snabbt och gör huden silkeslen. Skyddar och vårdar huden samt ger den ny näring och lyster. Milt parfymerad och innehåller inga färgämnen. Pris: 49 kr/200 ml.

HTH-nyheterna lanseras exklusivt på apotek från och med vecka 19, 2013.

Charlotte Wennström, Story Relations, tel: 073 – 774 21 11, e-post: charlotte.wennstrom@storyrelations.com
För högupplösta bilder surfa gärna in på Storys mediabank: story.tatchitimages.com (användarnamn: press, lösen: press).